دسته بندی آخرین اخبار
صفحه اصلی / اخبار / گوشی‌ گیمینگ بلک شارک
Black Shark 3 And 3 Pro.width 720
Black Shark 3 And 3 Pro.width 720

گوشی‌ گیمینگ بلک شارک

بلک شارک ۳ و ۳ پرو، دو گوشی گیمینگ ۲۰۲۰ جدید شیائومی هستند که با اندازه بزرگ، باتری حجیم و شارژ سریع عالی و سخت افزار قدرتمند معرفی شدند.

بلک شارک، زیربرند محبوب شیائومی در حوزه گوشی‌های گیمینگ، اولین گوشی گیمینگ خود را در سال ۲۰۱۸ رونمایی کرد. در ادامه این روند، بلک شارک ۲ در سال ۲۰۱۹ معرفی شد و حالا هم شاهد رونمایی از بلک شارک ۳ و بلک شارک ۳ پرو هستیم. با فیسیت همراه باشید تا مهم‌ترین مشخصات و نقاط قوت این گوشی‌ها را با هم بررسی کنیم.

بررسی بلک شارک ۳ و بلک شارک ۳ پرو
نمایشگری بزرگ‌تر از تصور

باید بگوییم که گوشی‌های بلک شارک ۳ و بلک شارک ۳ پرو، هر یک فبلت قدرتمند و گیمینگی هستند که بازی را برای شما راحت‌تر می‌کنند. درواقع بلک شارک ۳ از یک نمایشگر ۶٫۶۷ اینچی با رزولوشن +FHD از نوع OLED بهره می‌برد در حالی که بلک شارک ۳ پرو یک هیولاست. این گوشی دارای نمایشگر ۷٫۱ اینچی با رزولوشن ۳۱۲۰ در ۱۴۴۰ پیکسلی از نوع OLED است.

همچنین باید بگوییم که این گوشی‌های گیمینگ جدید بلک شارک از نرخ نمونه برداری تاچ ۲۷۰ هرتزی بهره می‌برند و همچنین گفته می‌شود که این گوشی‌ها دارای تاخیر ۲۴ میلی ثانیه‌ای هستند. در نتیجه از این ویژگی‌ها متوجه می‌شویم که بلک شارک ۳ و ۳ پرو به سرعت و با دقت می‌تواند حرکت انگشتان شما روی نمایشگر گوشی را تشخیص دهند.

بلک شارک دو گوشی گیمینگ ۲۰۲۰ خود را به رفرش ریت ۹۰ هرتزی مجهز کرده است. در این زمینه باید بگوییم که بلک شارک از برخی کمپانی‌های دیگر عقب مانده است زیرا گوشی‌های سری گلکسی اس ۲۰ و راگ فون، از نمایشگرهایی با رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی بهره می‌برند.

در آخر هم باید بگوییم که نمایشگر هر دو گوشی گیمینگ ۲۰۲۰ بلک شارک از قابلیت HDR10+ بهره می‌برند.
black shark 3
گوشی بلک شارک ۳ و بلک شارک ۳ پرو –
سخت افزار قدرتمند و درخور یک گوشی گیمینگ

همانطور که از یک گوشی پرچمدار ۲۰۲۰ انتظار داریم، گوشی‌های سری بلک شارک ۳ از پردازنده اسنپدراگون ۸۶۵ بهره می‌برند که قابلیت ۵G را به ارمغان می‌آورد. این پردازنده، قدرتمندترین پردازنده موبایلی است که در همه گوشی‌های پرچمدار ۲۰۲۰ از آن استفاده شده است و تجهیز بلک شارک ۳ به آن، اصلا دور از انتظار نیست.

بلک شارک ۳ در سه مدل، یکی با ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی، دیگری با ۱۲ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و قوی‌ترین مدل هم با ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی راهی بازار خواهد شد. بلک شارک ۳ پرو اما در دو مدل به ۸ یا ۱۲ گیگابایت رم و حداقل ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی عرضه می‌شود.

در آخر هم باید بگوییم که رم به کار رفته در این گوشی‌ها از نوع LPDDR5 و حافظه داخلی از نوع UFS 3.0 هستند.

تجربه عالی بازی با سیستم خنک کننده نسل چهارم

یک ارتقای بزرگ دیگر در این گوشی‌ها گیمینگ نسبت به نسل قبل خود، بهره بردن از سیستم خنک کننده مایع نسل چهارم است که عملکرد گوشی در حین انجام بازی‌های سنگین را به مرابت بهبود می‌بخشد. بنابراین به لطف این قابلیت، می‌توانید ساعت‌ها بازی کنید و نگران گرم شدن گوشی هم نباشید.
black shark 3 and 3 Pro

Black Shark 3.width 720

Black Shark 3 And 3 Pro.width 720

باتری حجیم و شارژ سریع بی نظیر

دو گوشی گیمینگ جدید شیائومی، بلک شارک ۳ و بلک شارک ۳ پرو، در زمینه باتری و شارژ واقعا بی نظیر هستند. هر دو این گوشی‌های گیمینگ به شارژ سریع ۶۵ واتی از طریق پورت USB-C و شارژ ۱۸ واتی از طریق درگاه مغناطیسی پشت گوشی، مجهز شده‌اند.

بلک شارک ۳ از باتری ۴۷۲۰ میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد اما نسخه پرو این گوشی گیمینگ به باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی مجهز شده است. جالب اینجاست که به گفته این کمپانی، شارژ باتری این گوشی‌ها تنها در مدت ۱۲ دقیقه به ۵۰ درصد رسیده و برای شارژ کامل، تنها به ۳۸ دقیقه زمان نیاز است.

زمان عرضه و قیمت

این دو گوشی روز گذشته در چین معرفی شدند و نسخه پرو این گوشی در تاریخ ۱۰ مارس، یعنی ۲۰ اسفندماه عرضه خواهد شد. برای ضعیف‌ترین نسخه از بلک شارک ۳ با ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی، قیمت ۵۰۱ دلاری در نظر گرفته شده است. شروع قیمت نسخه پرو این گوشی (۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی) اما ۶۷۳ دلار خواهد بود